امام جمعه ی شوش گفت : «الان نباید فکر بی ارزش کردن و بی شخصیت کردن جوانان باشیم»
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 75
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 351
:: بازدید ماه : 8040
:: بازدید سال : 20729
:: بازدید کلی : 297867
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 25 مرداد 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت13 روز جمعه 25 مردادماه 1398 ، نماز سیاسی عبادی جمعه به امام آیت الله سید محمد امام در مصلی نماز جمعه ی شهرستان شوش در آستانه ی سالروز ورود آزادگان به میهن برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، بی حجابی را یکی از معضلات برگ جامعه دانست و گفت : اگر می خواهیم این معضل بی حجابی در جامعه برداشته شود  ، به یک همت  و اراده ی همه جانبه نیاز است و قبل از آن هر فرد باید از خود خود شروع کند  و اگر مؤمنین هر کدام یک قدم در مورد ریشه کنی بی حجابی جلو بیایند ؛ همانگونه که دشمن برای بی عفتی و بی حیایی زنان و دختران ایرانی  جلو می آید و این قشر را به بی حجابی تشویق می کند ، هم جامعه از این معضل پاک می شود و هم دشمن شکست خواهد خورد .

وی خطبه ی اول را به عید غدیر خم و آغاز ولایت حضرت امام علی(ع) اختصاص داد و خاطر نشان نمود : دین با امامت کامل می شود و عباداتی که انجام می دهیم اگر بدون در نظر گرفتن امامت و ولایت باشد دین ما کامل نتیست و در نتیجه آن عبادات هم قابل قبول نخواهد شد ، نماز بدون ولایت ، انسان را از خدا دور می کند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به قسم خوردن به رکن یمانی وچاه زمم برای بخشایش گناهان اشاره کرد و تصریح نمود : حضرت علي (ع) در روز جمعه سيزدهم رجب سال سي‌ام عام‌الفيل مطابق با ۵۹۹ ميلادي يعني۱۰ سال قبل از بعثت‌ حضرت محمد (ص) در مكه و بنابر روايات در مسجدالحرام و درون كعبه به‌دنيا آمد و ركن يماني كه نشانه‌اي از محل و چگونگي ولادت حضرت علي (ع) است، در زاويه جنوبى خانه و تقريباً مقابل كشور «يمن» و قبل از ركن حجرالاسود مى ‏باشد. فاصله ی آن تا ركن اسود ۵۲/۱۱ متر است. حضرت ابراهيم (ع)هنگامى كه كعبه را بنا كرد، دو ركن بر آن قرار داد؛ نخست «ركن حجرالأسود» و ديگر «ركن‏ يمانى‏» و ديوار كعبه از سوى حجر اسماعيل را به صورت نيم دايره‏اى ساخت، به طورى‏كه زاويه ‏اى بر آن قرار نداد. از ميان چهار ركن كعبه، فضيلت ركن يمانى و ركن اسود از دو ركن ديگر بيشتر است؛ چنان‏كه روايات زيادى از شيعه و سنّى درباره فضيلت و اهميت اين دو ركن نقل شده است. پيامبر(ص)همواره ركن‏ يمانى‏ را استلام مى ‏كردند و قبل از هجرت به مدينه، و در زماني كه مسجدالاقصي قبله مسلمانان بود هنگامى ‏كه رو به سوى بيت المقدس مى ‏ايستاد، بين ركن حجرالأسود و ركن‏ يمانى‏ قرار مى ‏گرفت و در اين حال كعبه در مقابل آن حضرت و بين بيت ‏المقدس و ايشان واقع مى ‏شد و بدين سان هم كعبه و هم بيت المقدس را، همزمان استقبال مى ‏نمودند.

وی افزود : ركن يمانى از اماكنى است كه دعا در آنجا به اجابت مى ‏رسد و ركن يمانى محل هبوط فرشتگان خداست، آن‏ها در آنجا حاضرند و ناظر و خشوع و تذلل بندگانى را مى ‏بينند كه خداوند به آن‏ها مباهات كرده است. ركن يمانى باب بهشت است، از آنجا مى‏توان بهشت را نظاره كرد، از آن‏جا بوى بهشت مى ‏آيد، ركن يمانى اتصالى به اهل بيت عليهم السلام دارد، لذا فضيلت آن دو چندان مى ‏شود. ذكر گفتن، تواضع كردن، صلوات فرستادن، توبه كردن و با خدا سخن گفتن بى پاسخ نمى ‏ماند. زمزم، چاهی مشهور واقع در مسجدالحرام در فاصله ۲۱متری شرقِ کعبه است. این چاه، بنابر روایات، در آغاز، چشمه‌ای بوده که به لطف خداوند برای حضرت اسماعیل جاری شده است. پیامبر اکرم (ص) آب آن را برترین آب‌های زمین و شفابخش خوانده‌ است و برای آمرزش گناهان همانند رکن یمانی به چاه زمزم هم قسم می خورند .

آیت الله سید محمد امام در ادامه به دلایل انتخاب امام علی(ع) به عنوان جانشین و وصی توسط پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و تصریح نمود : سال یازدهم هجری بود که پیامبر اسلام (ص) آخرین حج اسماعیلی خود را انجام داد و مشیعت خدا بر این بود که وجود پربرکت رسول خدا(ص)جهان مادی را به سمت دیار باقی ترک کند.اما وضعیت این دین نوپا چه می شد؟ مکتبی که آخرین پیامبر الهی و یارانش چه خون دل ها خوردند تا به بار بنشیند و موجبات سعادت بشر فراهم شود.باید جانشین محمد (ص) تعیین می شد.اما چه کسی؟ کدام انسان لیاقت جانشینی پیامبر خوبی ها را داشت تا بتواند دین را از کج روی ها حفظ کند و مومنان را پناهگاهی ایمن باشد؟خداوند فقط در مورد وجود پیامبر اسلام(ص) بر انسان ها منت نهاده است . دین اسلام پنج ویژگی بارز دارد ؛ با آمدن اسلام دوران جاهلیت از بین رفت ، اما آیا دیگر دین تهدید نمی شود؟ آیا مسلمانان به دوران جاهلیت بازنمی گردند؟ شناخت امام در هر دوره ای تضمین کننده نرفتن به دوران جاهلیت است« واقعه ی  غدیر معرفی امام است از جانب خداوند »قطب نمای هدایت ما موضوع امامت است ، «وفاداران به غدیر به دوران جاهلیت بازنگشتند و این کلیدی ترین موضوع غدیر است »وفاداران به غدیر مسیر اسلام را تداوم بخشیدند ، پذیرش حق،ظرفیتی می خواهد که هرکسی آن را در وجودش ندارد ، طبق روایات شیعه و سنی هیچ کس هم طراز علی (ع) نیست ؛ «ولایت رکن اساسی دین اسلام است » اما دلیل انتخاب علی (ع) برای جانشینی پیامبر چیست؟ اگر جریان غدیر به انحراف کشیده نمی شد، یک پیاله خون ناحق بر زمین ریخته نمی شد .

وی افزود : جبریل به وجود پیامبر اسلام(ص) نازل می شود و به پیامبر سفارش می کند که به امت اسلامی بگو:« امروز دین شما را کامل کردم بعد از این ،دیگر چیزی نازل نخواهد شد.نماز و زکات و روزه و حج را کامل کردم و ولایت علی(ع) پنجمین است.اما چهار مورد قبل بدون ولایت علی بن ابی طالب پذیرفتنی نیست.پس نماز هم در بستر ولایت و امامت علی(ع) تعریف می شود.»در روایت دیگری که از خطبه ی غدیر است خداوند می فرماید:« دین شما را به واسطه ی ولایت علی(ع)کامل کردم و اگر کسی به امامت ایشان و فرزندان علی(ع) اقتدا نکند، اعمال خود را در دنیا و آخرت نابود کرده است.»در روایت دیگری از امام صادق(ع) نقل است:«اگر بنده ای صد سال خدا را بین رکن و مقام عبادت کند و روزها روزه بگیرد و شب ها شب زنده داری کند، اما امامان را نشناسد ، هیچ مزد و ثوابی نبرده است.» این روایات یعنی اینکه هیچ احدی در ترلز علی نیست و هیچ فریضه ای در تراز امامت نیست.

آیت الله سید محمد امام عدالت را رکن اصلی ولایت و امامت دانست و گفت : وقتی یک نفر در جامعه  فریاد عدالتخواهی را سر دهد همه ی نگاه ها به طرف آن فرد می رود چون  عدالت محوری را همه دوست دارند و برای رسیدن به عدالت می بایست مطالبه گربود همانگونه که حضرت فاطمه ی زهرا(س) وقتی که به در خانه اش آمده بودند به عنوان یک مطالبه گر فرمود « مگر شما نبودید  که در غدیر با علی بیعت کردید ؟پس چا اکنون در خانه ی او جمع شده اید تا او را به بیعت وادار کنید ؟ » کلیه ی ائمه ی اطهار(ع) همین مطالبه را داشته اند  و یادی از غدیر می کنند همانگونه که دعبل خزاعی  هم در اشعار خود غدیر را مطرح  کرده است ؛ همانگونه که در آیه ی 83 از سوره‌ی نحل آمده است : « یَعْرِفُونَ نِعْمَتَ الله ثُمَّ یُنکِرُونَهَا وَاءَکْثَرُهُمُ الْکَفِرُونَ /// (آنها) نعمت خداوند را می شناسند، سپس آن را انکار می کنند وبیشتر آنان کافر و ناسپاسند.» چهل حدیث  مطالعه کرده ام که بر اساس آنها « سقیفه و شهادت امام حسین (ع) به خاطر انکار نمودن «غدیر» است .

وی ایجاد شور و نشاط در عید غدیر خم را امری ضروری  دانست و گفت : عید غدیر را باید به بهترین شکل گرامی بداریم. و مطمئن باشید امسال نسبت به سال های گذشته نه فقط در شهرستان شوش بلکه در کل کشور باشکوتر در «محله ها ، حسینه ها ، مساجد ، خیابان ها و...» برگزار خواهد شد ؛ نانوایان نان رایگان بین مردم توذیع می کنند ؛ پزشکان رایگان ویزیت را تقبل می کنند و تاکسی داران نیسز به صورت رایگان مردم را جا به جا می نمایند  ؛ لذا از کلیه ی اصناف شهرستان شوش انتظار دارم  قدمی برای غدیر بردارند .

وی در پایان خطبه ی اول گفت : از خودمان بپرسیم  که برای غدیر چه کرده ایم ، البته انتظار این نیست که همچون برخی از اصحاب پیامبر(ص) و امام علی(ع) برای حفظ عید غدیر سر دار رویم ولی در کشور اسلامی ایران حداقل  انتظار می رود هر خانه ای پرچم سبزی در خانه نصب کند چون عید غدیر عین الله است ، عید عدالت است چون خدا صفت برجسته ی عدل  را به علی(ع) داده است .لذا از خود بپرسیم  که آیا علوی و غدیری هستیم ؟ اگر نیستیم مسیر خود را در تمام زمینه ها  عوض کنیم ، ظلم نکنیم ، از ظلم حمایت نکنیم و حرف ناحق نزنیم .

آیت الله سید محمد امام ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به فرازی از پیام مقام معظم رهبری به حجاج اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری در مورد برائت از مشرکین در این پیام فرمود « آئین برائت که به معنی بیزاری از همه‌ی بی‌رحمی‌ها و ستمها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگویی و باج‌گیری مستکبران دوران ها است، یکی از برکات بزرگ حج و فرصتی برای ملّت های مظلوم مسلمان است. امروز برائت از جبهه‌ی شرک و کفر مستکبران و در رأس آن آمریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است؛ به ‌معنی محکوم کردن کانون های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکایی است؛ به ‌معنی نهیب امّت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن است؛ به ‌معنی محکومیّت جنگ‌افروزی‌های آمریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا و شمال آفریقا است که رنج و مرارت ملّتها را به نهایت رسانده و هر روزه مصیبت‌های سنگینی بر آنان وارد کرده است؛ به معنی بیزاری از نژادپرستی و تبعیض بر اساس جغرافیا و نژاد و رنگ پوست است؛ به‌ معنی بیزاری از رفتار استکباری و خباثت‌آمیز قدرتهای متجاوز و فتنه‌انگیز دربرابر رفتار شرافتمندانه و نجیبانه و عادلانه‌ای است که اسلام، همه را به آن دعوت می کند.اینها اندکی از برکات حجّ ابراهیمی است که اسلام ناب، ما را به آن فراخوانده است؛ و این، نماد مجسّمِ بخش مهمّی از آرمان های جامعه‌ی اسلامی است که هر سال به وسیله‌ی آحاد مردم مسلمان، به کارگردانی حج، نمایشی عظیم و پُرمضمون پدید می‌آورد و با زبانی گویا، همه را به تلاش برای ایجاد چنین جامعه‌ای فرا می خواند.»

شرکت خصوصی آمریکایی بیت واکر محور فعالیت های سیاسی و تروریستی سازمان سیای آمریکا هستن در چند مورد در سال 2002 همین شرکت در اولین مأموریت خود در کشور افغانستان 20 نفر را فرستاد و با استفاده از نیروهای افغانی 195 عملیات تروریستی را انجام دادند و در اکثر این عملیات ها افراد غیر نظامی را به شهادت رساندند و در سال 2011 که جنگ سوریه آغاز شد همین شرکت خصوصی بیت واکر عوامل تکفیری را در سوریه به کار گرفتند و به نیابت از کشور آمریکا نقش بسزایی را انجام دادند و حدود 5 سال جنگ با سوریه با مدیریت این شرکت دنبال شد .

وی در ادامه به عملیات های تروریستی آمریکا در دیگر کشورها اشاره کرد و یادآور شد : در کشورهای «افغانستان،پاکستان، عراق و یمن »همین جنایت ها را انجام داده که در کشور یمن همانطور که می دانید حدود 5 سال است توسط آل سعود جنایتکار« کودکان ، زنان ، پیرزنان و پیرمردها» به خاک و خون کشیده شده اند ؛ البته جنایات آمریکا به همین شرکت خصوصی بیت واکر خلاصه نمی شود .

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود یادآور شد : کشمیر منطقه‌ای در شمال غربی شبه‌جزیره هند است که از ایالت جامو و کشمیر تحت کنترل هند، ایالت گلگت بلتستان و کشمیر آزاد تحت کنترل پاکستان و منطقه اقصی چین تحت کنترل جمهوری خلق چین تشکیل می‌شود. قسمتی از کشمیر که زیر نظر هندوستان است با نفوذ آمریکا و اختلافات که بین دولت این کشور و ساکنان کشمیر به وجود آورده تا این که دولت هند به رهبری حزب ناسیونالیست هندو بهاراتیا جاناتا (بی‌جی‌پی)را مجبور نمود قانون اساسی کشور را پس از 70 سال خودمختاری  و امتیازات ویژه کشمیر سلب نماید . دولت هند این اقدام را اصلاح «یک اشتباه تاریخی» نامید. این اقدام هند با استقبال ساکنان هندی منطقه و خشم مسلمانان رو به رو شد.

وی افزود : ده‌ها هزار نیروی نظامی ارتش هند به این منطقه وارد شدند و برنامه ی مراسم زیارت مذهبی هندوها را لغو نمودند، مدارس و دانشگاه‌ها بسته شد و از گردشگران خواسته شد که منطقه را ترک کنند و با این اوصاف کشمیر دیگر قانون اساسی جداگانه نخواهد داشت و مثل سایر ایالت‌های هند باید از قانون اساسی دولت تبعیت کند.البته به این بهانه که دولت بتوانند آزادانه در این ایالت کار اقتصادی انجام دهند اما در واقع چون بیش از ده میلیون نفر معادل ۷۷ درصد جمعیت  کشمیر شیعه زندشیعیان تشکیل داده اند ، بتوانند آنها را همانند مردم میانمار پراکنده کنند  آنها را پراکنده کرده و راحت تر بتوانند آنها را قتل عام نمایند .این در واقع هدف اصلی آمریکا است که در این منطقه اجرا شد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش جنایتی دیگر از آمریکا اشاره کرد و گفت : در تاریخ 28مردادماه 1333 شمسی دولت مصدق به دستور آمریکا و توسط شاه خائن سرنگون شد ، آمریکا در هر کشوری که به دست خود فردی را به عنوان نخست وزیر و رئیس هیئت دولت به کار گرفته است و در واقع مصدق را هم به همین روش به ایران معرفی کرد اما وقتی که مصدق موضوع ملی شدن صنعت نفت را مطرح نمود به این راحتی نمی توانست او را سرنگون نماید  ؛ هر چند که مصدق مزدور آمریکا بوده و کسی بوده که فرامین دربار را اجرا می کرده و از طرفی مسلمان نبوده و نماز نمی خوانده است اما  چون مصدق یکی از پیشگامان نهضت ضد استعماری معاصر بود که نه تنها در ایران ؛ بلکه در بین کشورهای جهان سوم هم از او به عنوان کسی که شجاعانه و با سرسختی تحسین‌برانگیزی مقابل استعمار انگلیس ایستاد، نام می‌برند. و همین کار باعث ش که آمریکا به مصدق هم رحم نکند و او را از نخست وزیری سرنگون نماید .استعمار یک قلدری می خواست که با زورگویی به  ملت احاطه داشته باشد و همیشه نوکر اربابانش  در آمریکا باشد .

وی افزود : یکی دیگر از جنایات آمریکا در کشور نیجریه است که «ابراهیم یعقوب زَکزاکی» روحانیِ شیعه، انقلابی، آزادیخواه و رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه را ابتدا دستگیر و سپس زیر انواع شکنجه ها برد تا با فشار افکار عمومی و بر اساس حکم دیوان عالی نیجریه ، بعد از این که حال این روحانی از نظر جسمانی وخیم شد مجبور شدند برای مداوا او را به کشور هندوستان اعزام نمود .این فرهنگی است که آمریکا دارد و هر جایی که یک آزادیخواه پیدا شود در فرهنگ آمریکا باید خفه شود .

امام جمعه ی شهرستان شوش از بی کفایتی سازمان ملل در بخش بعدی سخنان خود اشاره کرد و خاطر نشان نمود : سازمان ملل هر جایی که ببینید «آمریکا ، اسرائیل غاصب و آل سعد» در خبرباشند ورود کرد و دو طرف را به خویشتنداری دعوت می کنم اما وقتی که کشورهای جهان اسلام در خطر باشد سر را زیر برف کرده و سکوت اختیار می کند تا آن کشور یا از بین برود و یا با مقاومت عرصه را بر این کشورهای جنایتکار تنگ کند .این روش سازمان ملل مال سال گذشته و امسال نیست بلکه در طول تاریخ همین بوده که هست و بی شک به همین روال ادامه خواهد داد .ولی این را بدانید حکومت کردن با ظلم و ستم ماندگاری ندارد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به دیدار مقام معظم رهبری با محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن اشاره کرد و گفت :در این دیدار مقام معظم رهبری ، محمد عبدالسلام را به صبر و استقامت در مقابل سختی ها تا رسیدن به پیروزی نهایی دعوت نمود و فرمود : « سعودی‌ها و حامیان آنها که مرتکب جنایات بزرگی در یمن شده‌اند قطعاً به نتیجه نخواهند رسید ؛ با قدرت در مقابل توطئه سعودی‌ها و اماراتی‌ها برای تجزیه یمن بایستند » نتیجه ی همین مقاومت ها را ما در جنگ های «33 روزه ی اسرائیل با لبنان ، جنگ 22 روزه ی اسرائیل با حماس ؛ جنگ 3 روه اسرائیل در نوار غزه و....» دیده ایم .اما این آمریکا در سال 2020 میلادی برنامه های برای «ایران ، کره ی جنوبی و ونزوئلا »در نظر دارد ولی تاکنون نتوانسته حتی یک گام کوچک بای کشور کوچک ونزوئلا بردارد چه برسد به کشورهای ایران و کره ی جنوبی ؛ چون آمریکا هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی رو به افول است ؛ حتی آمده بودند که یمن را تجزیه کنند و همانطور که توضیح دادم با استقامت و پایداری کشور یمن ، امارات از حایتش از عربستان منصرف شد و آل سعود هم رو به افول است . در نتیجه هر کشوری که در مقابل ظلم مقاومت کند به پیروزی می رسد .البته در فرهنگ ما  اگر جایی مورد ظلم و ستم باشد  ولی اطرافیان آن حرفی نزنند به معنی آن است که اطرافیان سیاهی لشکر ظالم هستند و باید از آن منطقه دور شوند  ، حال ظلمی که به مردم یمن  وارد شده اگر ما هم حرفی نزنیم در روز قیامت  زیر پرچم ظالمان قرار خواهیم گرفت ، لذا  نمی توانیم  نه شرعا و نه عرفا مقابل ظالمین ساکن بمانیم ، شاید بگویند این حرفا سیاسی کاری است که در پاسخ باید گفت «اسلام ما ،روضه های امام حسین(ع) ، اربعین حسینی ، غدیر و....» سیاست ماهستند ؛ این مقاومت را با در کلاس هشت سال دفاع مقدس آموخته ایم . در مقابل گرگ ها ما هم باید گرگ باشیم نه این که وانمود کنیم یک کشور ضعیف هستیم چون دشمن همین را می خواهد . قدرت باید داشته باشیم و از موضع قدرت حرف بزنیم ، چرا از موشک های ما می ترسند ؟ و مرتب می گویند این موشک ها خطرناک هستند ؛ اگر می خواهید ما تحریم ها را برداریم شما موشک های خود را جمع آوری کنید ؛ برای این که ما را ضعیف کنند این را می گویند ؛ تضعیف ملت ها هدف آنهاست «ولی باید هم آمریکا هم ایادی آمریکا بدانند که ما هم موشک هایی قوی ساخته ایم و از این به بعد هم قوی تر این را می سازیم و با تمام وجود از شهر کشور ناموس خود دفاع جانانه خواهیم کرد . »

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به عنوان یکی از نمونه های پیروزی ناشی از مقاومت و پایداری را آزادی کشتی ایرانی دانست و در این راستا اظهار نمود : مقامات و دادگاه جبل الطارق با توجه به این که زیر نظر انگلیس فعالیت دارند و با وجود مخالفت آمریکا، «نفتکش گریس ۱» حاوی 2 میلیون بشکه نفت را رفع توقیف کردند. خبر رفع توقیف این نفتکش، نخست در روزنامه ی توییتر منتشر شد. قرار بود دیوان عالی جبل الطارق صبح پنجشنبه ۱۵ اوت حکم آزادی کشتی را صادر کند اما وزارت دادگستری آمریکا از دولت محلی جبل الطارق خواست توقیف نفتکش را تمدید کند ولی قاضی دادگاه جبل الطارق اعتنایی به درخواست آمریکا نکرد و بر اساس شواهد و مدارک مربوط به پرونده رأی خود را صادر نمود .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به نیروهای جهادی جوان اشاره کرد و خاطر نشان نمود : این جوانان مخلص و بسیجی  در این گرمای طاقت فرسا در حال خدمات رسانی به مناطق سیل زده هستند ، جوانانی که در بیانیه ی مقام معظم رهبری در مورد گام دوم مورد توجه قرار گرفته اند ؛ من این روزها در هر جلسه ای که حضور داشته ام به بیانیه اشاره داشته ام .

«شما جوانان مؤمن و پرتلاش می توانید این «نقص های بزرگ  در کشور » را برطرف کنید ؛ دهه ی دوم چشم انداز باید زمان تمرکز بر  بهره برداری از دست آوردهای گذشته و نیز ظرفیت های استفاده نشده باشد و پیشرفت کشور از جمله در بخش تولید و اقتصاد ملی ارتقاء یابد » این ارتقاء به دست شما جوانان عزیز است ، شما جوانانی که «انرژی و فکر دارید وهم دلسوز این مملکت و انقلاب هستید» و تازه نفس در مرحله ی تولید و ان شاالله در مرحله ی اقتصاد هم باید ورود کنید ، چون تولید اشتغال دست شما جوانان است ؛ من وقتی به شهرک صنعتی می روم و می بینم جوانانی به صورت گروه های پنج نفره و حتی دهها نفر استخدام کرده اند و یک واحدهایی هر چند مختصررا در آغاز راه اندازی کرده و نا امید نشدند ولی به لطف خدا کارشان توسعه پیدا کرده اند .

وی افزود : امروز مسئله ی اشتغال دست شما جوانهاست ؛ من این توهین را به جوانها نمی پذیرم ؛ برخی جوانان را تحقیر می کنند ؛ این تحقیر جوانهاست که ما اگر بنای  استفاده از نیرو باشد  جوان باشد یک سری افراد ناتوان و پیرمرد  بیارید و اگر در جایی خواستید به جوانی کاری بدهید ؛آن کار را به  یک جوان شهر نشینِ ولنگارِ بی خاصیت ، بی تعهد و بی دین بدهید در واقع خیانت به جوانان متعهد است ، خیانت دوم این است که ما می گوییم جوانان به دنبال استخدام اداری هستند ؛ من این را توهین به جوانان می دانم و این را قبول ندارم ؛ خصوصا جوان شهر خودم شوش با دلیل و برهان ثابت می کنم اگر کسی هم قبول ندارد آن را با خود به همین شهرک صنعتی می برم ؛ جوان متعد امروزی فقط به دنبال این نیست که لقمه ی حلالی برای خود به دست بیارد و کاری به «کشور ، استان و شهر» خود نداشته باشد، چنین جوانی دنبال این است که کار ایجاد کند و تولید کشور را رونق داده و بالا ببرد ؛ این را جوانان ما می خواهند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در بخش آخر خطبه ی دوم گفت : حالا اگر مسئولین ما حتی شورای اشتغال را تشکیل نمی دهند ، دیگر مقصر جوانان نیستند ؛ «اگر مسئولین ما اصلا اشتغال را از فرهنگ و کارهای اداری خود  بیرون انداخته اند تقصیر شما جوانان چیست؟»جوان یعنی اشتغال زایی ؛ امیدوارم ان شاالله به فکر جوانان با دید مثبت باشیم  نه این که باعث کنار زدن جوانان باشیم که متأسفانه الان به همین فکر هستیم ؛ «الان به فکر  بی ارزش کردن ، بیکار کردن و بی شخصیت کردن جوانان هستیم» ، نه اگر فکر بالا بردن جایگاه جوانها باشیم آن وقت خواهیم دید که چقدر در کشورمان و در شهرمان توانایی برای رونق تولید داریم .

شایان ذکر است به مناسبت دهه ی ولایت و عید غدیر خم اداره ی مخابرات شهرستان شوش از طریق پیشخوان جریده به صورت رایگان با ثبت نام نمازگزاران به آنها سیم کارت همراه اول از نوع «یوسیم» اهدا نمود .

برقراری امنیت این هفته در مصلی نماز جکعه به عهده ی بسیجیان پایگاه مقاومت امام جعفر صادق ا حوزه ی مقاومت بسیج سردارسرلشکر پاسدار شهید حسن درویشی بود .



:: بازدید از این مطلب : 997
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.